Avainlippu verkkokauppa

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Tekokukka.fi:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Tekokukka.fi on 100% kotimainen verkkokauppa.
Meiltä ostaminen on luotettavaa ja samalla tuet kotimaista työtä.

Avainlippu yritys

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Alastarolla ja Keuruulla toimivalle Tekokukka.fi -verkkokaupalle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Tekokukka.fi on verkkokauppa ja vihersisustusyritys, joka myy verkkokaupassa tekokukkia ja tekokasveja kotimaisille kuluttajille ja yrityksille sekä valmistaa tekokukka-asetelmia ja suuriakin vihersisustuskokonaisuuksia erilaisiin käyttötarkoituksiin.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

 

-Verkkosivustomme nimi Tekokukka.fi jo sinänsä kertoo paljon mitä teemme. Oman maahantuontimme ansiosta valitsemme valikoimaamme vain parhaat ja laadukkaat tuotteet, joita pitkälti jatkojalostamme Suomessa työntekijöidemme voimin. Toimimme vastuullisesti ja esimerkiksi meidän toiminnasta aiheutuvan jätteen määrä on huomattavan pieni. Hyödynnämme kaikki epäkurantit ja muuta normaalisti roskiin menevät tuotteet tehokkaasti.

Yrityksemme verot, palkat, kirjanpito, logistiikka ja muut kustannukset maksetaan Suomeen kotimaisille toimijoille, kertoo yrityksen pääomistaja Solina Kivelä.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.
 

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 5000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Tehtävämme on kannustaa valitsemaan työtä Suomeen. www.suomalainentyo.fi

Avainlipulla palkittu verkkokauppa
AA luottoluokitus Kalustepisara Oy