Tie onneen osa 2

25/07/2018

Sukkahousujen onnistuneeseen käyttökokemukseen liittyy muutamia huomionarvoisia asioita. Aikaisemmin olikin puhetta oikean koon valinnan tärkeydestä. Jatketaan nyt matkaa vinkkipolkua eteenpäin päästäksemme mahdollisimman onnistuneeseen sukkahousuelämään. 

 

Seuraava tärkeä askel liittyy pukeutumiseen, joka onkin heti koon valinnan jälkeen ehdottomasti tärkein. 

 

PUE OIKEIN

Pukiessasi sukkahousuja on muutama kriittinen vaihe, missä voit helposti rikkoa sukkahousut tai aiheuttaa loppupäivälle tukalan olon itsellesi. 

 

Ensimmäinen suuri riskitekijä ovat kynnet: sormien sekä varpaiden. Tarkasta siis, ettei sinulla ole teräviä tai lohkeilleita kynsiä sekä kynsinauhoja. Voit kokeilla hivellä sormien päillä käsivartta pitkin, jolloin huomaat helpoiten terävät reunat. Käy myös varpaiden kynnet läpi, varsinkin pikkuvarpaan sekä peukkuvarpaan kynnellä rikot helposti sukkahousut. 

 

 

Toinen suuri riskitekijä ovat kuivuneet ja karheat kädet sekä ehdottomasti jalkapohjat. Kantapäät kuivuvat helposti ja ovatkin jälleen suuri riskitekijä sukkahousuille. Huolimattomasti sukkahousuja jalkaan laittaessa voit kiskoa kantapään kohdalta liian räväkästi, jolloin kuivuneet kantapäät saattavat rikkoa sukkahousut. Rasvaa siis kätesi ja jalkasi, mikäli ne ovat kuivat, ennen kuin aloitat sukkahousujen pukemisen. Muista varoa kuivia jalkoja jokaisessa pukeutumisen vaiheessa. 

 

Sitten se itse pukeutumisvaihe. Ota sukkahousut varovasti pois paketista ja leyhäytä ne auki  ja venytä varovasti hiukan pituussuunnassa (sukkahousuja ei kannata ottaa pois paketista ennen kuin olet päättänyt laittaa sukkahousut jalkaasi. Säilyttäessäsi sukkahousuja muulla tavoin kuin paketissaan altistuvat ne helposti ylimääräisille riskitekijöille). Mikäli haluat ja varot kynsiä, voit hiukan venyttää sukkahousuja laittamalla käden sukkahousujen sisälle. Ole tässä kuitenkin varovainen, sillä voit helposti rikkoa sukkahousut tahtomattasi. 

 

Niputa sitten sukkahousu lantio-osuudesta varpaisiin siten, että jalan osuus on pienessä kasassa käsissäsi. Sen jälkeen aseta varpaat varovasti sukkahousuun ja tarkista heti, että varpaiden osuus on oikeassa kohdassa. Tämän jälkeen rullaa hitaasti sukkahousua jalkaasi pitkin, venytä sukkahousua hiukan kantapään kohdalla ja sen jälkeen nosta sukkahousu ylös. Notkeudestasi riippuen nosta ensin toinen jalan osuus sopivalle korkeudelle ja sen jälkeen tee toiselle jalalle samalla lailla. Liian ylös sukkahousun toista puolta ei kannata nostaa heti alkuun, sillä mikäli joudut toista jalkaa laittaessasi venyttämään sukkahousuja liian paljon voit jälleen helposti rikkoa ne. Voit esim. laittaa toisen jalan ensin vain hiukan yli nilkan ja sen jälkeen nostaa toisen jalan jo reiden korkeuteen saakka. Silloin sukkahousujen turha venyminen jää vähemmälle. Jatkaessasi nostamista esim nilkan korkeudelta, venytä hiukan varovasti sukkahousua kasassa olevan osuuden alapuoleltakin, jolloin venymä riittää paremmin. Yritä tässä kohtaa saada sukkahousu nousemaan riittävän ylös venyttämällä heti kerralla, jolloin sinun ei tarvitse nyppiä niitä uudelleen. Varo kuitenkin kiskomasta sukkahousuja, sillä niiden perusolemukseen kuuluu venyminen, joten venytä (ei kiskomista) sukkahousu alhaalta nilkasta saakka. 

 

Kun nostat sukkahousut sitten ylös asti, huolehdi että haaraväli nousee oikeaan korkeuteen ja  on oikeassa kohdassa.  Mikäli sukkahousut jäävät liian alas ensimmäisellä vetämällä, ei niitä saisi nyppiä ylöspäin ainoastaan reiden korkeudelta. Aloita alhaalta nilkasta ja varovasti koko jalan matkan nosta niitä ylöspäin, tällöin venyminen alkaa jo alhaalta ja saat sukkahousuille riittävästi pituutta noustakseen oikeaan korkeuteen. Huolehtiessasi heti ensimmäisellä kerralla sukkahousut riittävän ylös, vältyt tuskaiselta liian alas jääneiden sukkahousujen hankaamiselta. 

 

Näillä ohjeilla saat sukkahousut näppärästi yllesi ja voit viettää huolettoman päivän nauttien olostasi. 

 

 

 

 

Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä
Jaa Pinterestissä
Jaa Googlessa
Tykkää tästä postauksesta
Please reload

Viimeisimmät

26/04/2018